godlo polski.svg „JAKIE WYCHOWANIE MŁODZIEŻY, TAKI LOS PAŃSTWA” - Isokrates

Archipelag skarbów

DSC 0521ARCHIPELAG SKARBÓW – to tytuł programu pomagającego w najważniejszej podróży młodego człowieka w poszukiwaniu prawdziwej miłości, prawdziwego uczucia. Droga do dorosłości nastolatka nie zawsze jest prosta, tak jak chcieliby rodzice, nauczyciele.

Ma sporo przeszkód, wertepów, zakrętów, za którymi czekają zagrożenia współczesnego świata. Dobrze byłoby, aby młody człowiek miał możliwość spotkać na tej drodze kogoś, kto pomoże mu dostrzec, co w życiu ma autentyczną wartość.

W tym celu 3 i 4 października br. w naszym gimnazjum, w ramach uzupełniania szkolnych działań wychowawczych i profilaktycznych, zrealizowany został program profilaktyki zintegrowanej. W ciągu dwóch bardzo intensywnych dni nasi uczniowie wzięli udział w warsztatach, w których między innymi podejmowali próby ćwiczenia umiejętności zdrowego radzenia sobie z charakterystycznymi dla okresu dojrzewania silnymi impulsami uczuciowymi – złości i gniewu, seksualności i zakochania.

Prowadzący program, w jasny sposób pokazywali, że możliwe jest to tylko wtedy, gdy żyje się na trzeźwo, bowiem korzystanie w wieku nastoletnim z alkoholu i narkotyków powoduje zahamowanie rozwoju umiejętności radzenia sobie z emocjami i zakłóca nabywanie umiejętności społecznych. W programie „Archipelag Skarbów” ważną rolę odgrywały zadania podejmowane przez młodzież, brała ona udział w ćwiczeniach inicjowanych przez prowadzących, przygotowywała prace o wymowie profilaktycznej. Uczniowie byli stale motywowani do osobistego zaangażowania oraz podejmowania decyzji o charakterze prozdrowotnym.

W programie przewidziane były również szkolenia dla rodziców i nauczycieli, na których mogli oni uzyskać wskazówki do rozmów z młodzieżą, które pomogą w poruszaniu się po „dżungli kontaktów z nastolatkiem”.

Całość programu urozmaicona była ciekawymi i nowoczesnymi prezentacjami multimedialnym, filmami, wywiadami ze znanymi osobami, które mogą być dla młodzieży wzorem pozytywnych postaw życiowych (np. Leszek Blanik, Tomasz Adamek, Marek Kamiński, Jan Mela, Sławomir Szmal).

Uczniowie i nauczyciele bardzo wysoko ocenili treści i formę przekazu programu „Archipelag skarbów”. W rozmowach podkreślali, że zrozumieli, jak ważne są życiowe cele, zrozumieli, że złe emocje jak groźnego tygrysa można oswoić, że trzeba być wiernym zasadom. Mamy nadzieję, że pomoże to naszym uczniom w drodze ku dorosłości dokonywać dobrych i uczciwych wyborów.

Program jest rekomendowany między innymi przez MEN, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Państwową Agencje Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Był finansowany ze środków przeznaczonych przez Urząd Miasta i Gminy Strumień na działania profilaktyczne.

LOGO GIMNAZJUM internet

DSC 7858 

Pilotaż programowania

Chętnie czytam książki

dowcipne, śmieszne, zabawne; - 13.4%
dramatyczne, dynamiczne, ekscytujące; - 5%
refleksyjne, smutne, nostalgiczne; - 1.7%
romantyczne, miłosne, melodramatyczne; - 14.3%
dokumentalne, biograficzne, faktograficzne; - 5.9%
podróżnicze, reporterskie, włóczęgowskie; - 6.7%
obyczajowe, społeczne, młodzieżowe; - 10.1%
poetyckie, liryczne, sentymentalne; - 0%
fantastyczne, irracjonalne, baśniowe; - 17.6%
przerażające, złowieszcze, makabryczne; - 2.5%
sensacyjne, detektywistyczne, kryminalne. - 21%

Wszystkich głosów: 119
Głosowanie w tej sondzie zostało zakończone on: październik 22, 2016

Kliknij obrazek aby zobaczyć folder

folderB chór_canzonetta1
folderB chór_canzonetta2

zaswiadczenie - DBI 2016-page-001

 szkola bez_przemocy_2011

mlodzi glosuja

 

 bezpieczna szkola 001

 

certyfikat przyjazni srodowisku

 

certyfikat-zachowania zdrowotne