godlo polski.svg „JAKIE WYCHOWANIE MŁODZIEŻY, TAKI LOS PAŃSTWA” - Isokrates

Nasza przygoda w muzeum

a8265e6d5e723a5b9b2872af48e6b02dDnia 17.03.2016 r. dzięki udziałowi w Międzynarodowym Konkursie Plastycznym  „Moja przygoda w muzeum” dziesięć uczennic naszego gimnazjum wraz z uczennicami szkoły podstawowej mogło pojechać do urokliwego miejsca, jakim jest Zamek w Pszczynie, gdzie odbyły się dla nas warsztaty artystyczne, które nas bardzo zintegrowały.

Pierwszy etap konkursu polegał na zwiedzeniu zamku i stajni, następnie musieliśmy narysować miejsce, rzecz lub element, który najbardziej nas zachwycił. Wraz z przemiłą panią przewodnik rozpoczęliśmy tę przygodę w pięknie odrestaurowanych Stajniach Książęcych, gdzie najpierw obejrzeliśmy wystawę w wozowni „W złocie i purpurze”, której głównym tematem były trzy karoce Jana III Sobieskiego. Następnie przeszliśmy do kolejnej części, którą była hala główna z pozostałymi boksami koni. Tam znajdowały się prawdziwe dzieła motoryzacji z wystawy „Od automobilu do samochodu”.

Kolejnym punktem zwiedzania był bajkowy zamek. Każda sala była jakby wycięta z obrazka, detale zapierały dech w piersiach, a dzięki ciekawym opowieściom pani przewodnik zapoznałyśmy się z cudowną historią zamku oraz tajnikami życia właścicieli, gości, a także służby. Po zakończeniu podziwiania wnętrz każdy mógł pójść w wybranie przez siebie miejsce i narysować to, co go najbardziej poruszyło, a było w czym wybierać: bogato zdobione sufity, kryształowe żyrandole, delikatne akcenty kwiatów na ścianach oraz kosztowne dywany. Nas jednak najbardziej urzekła sala lustrzana oraz część zamku, gdzie znajdowały się ogromne marmurowe schody. Możemy stwierdzić, że Zamek Pszczyński zapiera dech w piersiach każdym, nawet najdrobniejszym elemencie.

Wiktoria Jagieła & Julia Ochodek kl. 2b

LOGO GIMNAZJUM internet

DSC 7858 

Pilotaż programowania

Chętnie czytam książki

dowcipne, śmieszne, zabawne; - 13.4%
dramatyczne, dynamiczne, ekscytujące; - 5%
refleksyjne, smutne, nostalgiczne; - 1.7%
romantyczne, miłosne, melodramatyczne; - 14.3%
dokumentalne, biograficzne, faktograficzne; - 5.9%
podróżnicze, reporterskie, włóczęgowskie; - 6.7%
obyczajowe, społeczne, młodzieżowe; - 10.1%
poetyckie, liryczne, sentymentalne; - 0%
fantastyczne, irracjonalne, baśniowe; - 17.6%
przerażające, złowieszcze, makabryczne; - 2.5%
sensacyjne, detektywistyczne, kryminalne. - 21%

Wszystkich głosów: 119
Głosowanie w tej sondzie zostało zakończone on: październik 22, 2016

Kliknij obrazek aby zobaczyć folder

folderB chór_canzonetta1
folderB chór_canzonetta2

zaswiadczenie - DBI 2016-page-001

 szkola bez_przemocy_2011

mlodzi glosuja

 

 bezpieczna szkola 001

 

certyfikat przyjazni srodowisku

 

certyfikat-zachowania zdrowotne